loading...
طراحی سایت و آموزش
فاطمه فیصلی بازدید : 45 چهارشنبه 27 اسفند 1399 نظرات (0)

تخته نوری چیست؟

تخته نوری لامپ یک قطعه شیشه فوق العاده شفاف است که نور لبه ای با چراغ های نواری LED است. مجری روی صفحه تخته لایت با نشانگر نئون می نویسد. نور به داخل شیشه باز می گردد تا زمانی که نور به نشانگر نئون برخورد کند و سپس از طریق نشانگر از شیشه خارج شود. این باعث می شود که نوشتار واقعاً در پس زمینه سیاه ظاهر شود.

من از لایت برد برای آموزش مفاهیمی و تجهیزات اداری استفاده می کنم که به فرمول ، محاسبات ، نمودار و متن زیاد احتیاج ندارند. ساخت فیلم های لایت بورد با حداقل تولید پست بسیار سریع انجام می شود. بنابراین وقتی فیلم های زیادی دارید که می توانید در مدت زمان زیادی از آنها استفاده کنید ، آنها نیز مفید هستند.

دانش آموزان دوست دارند از فیلم های تابلوی نور یاد بگیرند ، زیرا این تجربه شبیه معلمی است که در تخته لایت سفید آموزش می دهد. اما حتی بهتر است زیرا دانش آموزان چهره معلم را می بینند.

تخته نوری تخته لایت

نحوه ساخت تخته نوری

مواد

  • ورق شیشه ای فوق العاده شفاف از یک قاب عکس. اندازه شیشه به اندازه فضای استودیویی که دارید بستگی خواهد داشت. شیشه تصویری فقط 3 میلی متر است و شیشه ایمنی نیست اما کار می کند و ارزان است و به راحتی در دسترس است. روش دیگر ، شما می توانید شیشه 10 میلی متری را از یک سازنده آکواریوم تهیه کنید.
  • 4 کاج پوشیده 45 میلی متر x20 میلی متر x 1 متر
  • چراغ های نواری LED
  • پیچ های چوبی
  • چسب چوب
  • 2 طول شورت کاج 70mmx30mm x 500mm یا مشابه.
  • 2 براکت قفسه
  • 6 پیچ سرمربی
  • دو پیچ ، واشر و مهره های بال.

روش

تخته نوری:

  • با استفاده از روتر یا اره نیمکت کانال را از بین چوب کاج 45 × 20 پوشانده اید. کانال باید به اندازه کافی برای نوارهای LED گسترده باشد.
  • گوشه های چوب را اندازه بگیرید ، برش دهید و ضرب کنید. طول چوب باید از پایه کانال اندازه گیری شود. میتر را از این نقطه برش دهید. (نمودار زیر را ببینید).

تخته نوری تخته لایت

  • نزدیک گوشه یکی از طول های الوار را سوراخ کنید تا سیم چراغ های LED تغذیه شود.
  • نوار چراغ LED را در کانال قرار داده و با پشت چسب بچسبانید. چراغ های LED را در بالا و پایین قرار دهید. هنگام اصلاح نوار ، مطمئن شوید که فقط در نقطه مشخص شده توسط قیچی برش دهید.
  • 3 طرف قاب را بهم بچسبانید و پیچ کنید.
  • LED را از یک طرف قاب پایین بیاورید و از سوراخ خارج شوید. (باید شاخه ها را از سیم جدا کنید و سپس آنها را دوباره با هم لحیم کنید)
  • شیشه را به قاب بکشید و چسب بزنید و قسمت نهایی را در جای خود پیچ ​​کنید.
  • سوئیچ ها و شاخه ها را سر جای خود لحیم کنید. من تعمیرات سیم را با نوار برق محکم کردم و کلیدها را با نوار دو طرفه محکم کردم.

پایه:

از آنجا که تخته لایت کوچک و قابل حمل است ، من آن را با استفاده از پایه قابل حمل روی میز نصب می کنم. برای ساخت پایه:

  • براکت قفسه را با استفاده از پیچ های مرغوب روی شورت کاج 70 × 30 محکم کنید.
  • در حالی که تخته نوری در برابر براکت ها قرار دارد ، برش بریده شده الوار را روی سنجاق قرار دهید تا تخته لایت را در جای خود نگه دارید (به زیر نگاه کنید)
  • برش را در جای خود بچسبانید و پیچ کنید.
  • یک سوراخ در تخته نوری بزنید تا پیچ از طریق براکت و تخته لایت  وارد شود. این کار را برای براکت دیگر تکرار کنید.
  • با نصب تخته در محل ، پیچ و مهره ها و واشرها را از داخل براکت ها و تخته های لایت وارد کنید و با مهره های بال محکم کنید.

تخته نوری تخته لایت

نوشتن روی تخته نوری

من از نشانگرهای پاک کردن خشک Expo Neon استفاده می کنم.

تخته لایت  را با یک پارچه میکروفیبر بدون پرز مرطوب تمیز کنید. سپس با یک پارچه میکرو فیبر بدون پرز خشک این کار را تکرار کنید. اگر هنوز می توانید لکه ها را ببینید نگران نباشید ، می توانید تنظیمات دوربین را تنظیم کنید تا لکه ها در عکس دوربین دیده نشوند.

نحوه راه اندازی استودیو

در صورت دستیابی به موارد زیر ، ویدئوهای لایت بورد بهترین حالت را دارند:

  • پس زمینه کاملاً سیاه است (پس زمینه مات مشکی ، درهای انبار روی چراغ ، تنظیمات دوربین)
  • استعداد به خوبی روشن شده است ، (سه چراغ در مورد استعداد)
  • نوشته روی صفحه تیز و رنگی است ، (تنظیم دوربین ، خودکارها)
  • شیشه قابل مشاهده نیست (تنظیمات دوربین).
پس زمینه سیاه 

می توانید از یک قطعه کالیکو سیاه یا ماسلین استفاده کنید که قیمت آن حدود 15 دلار خواهد بود. یا می توانید مات دیواری را سیاه رنگ کنید. شما می توانید پس زمینه های استودیوی سیاه را از خرده فروشان متخصص دوربین و EBay خریداری کنید اما گران ترند. اندازه پس زمینه به اندازه تخته نوری بستگی دارد. پس زمینه من 2m x 2m است.

روشنایی 

شما باید استعداد را روشن کنید اما نه زمینه را. من از نور در هر دو طرف استعداد و همچنین از چراغ مو استفاده می کنم.

گزینه های زیادی برای روشنایی وجود دارد. من با چراغ های میز کار شروع کردم و اکنون به چراغ های استودیویی LED در پایه های روشن (که در زیر هستند) رسیده ام. از چراغ های سیل استفاده نکنید زیرا نور زیاد و خیلی گرم است. چراغ های LED برای فیلم های صفحه سبز من نیز استفاده می شود یا سرمایه گذاری خوبی است.

از درهای انبار روی چراغ ها استفاده کنید تا نور را به قسمت عقب برسانید (این باعث می شود که پس زمینه کاملاً در فیلم سیاه باشد).

 نمای بالایی از نور استودیو تنظیم شده است.

تخته نوری تخته لایت

دوربین 

من از یک SLR دیجیتال با جک صوتی استفاده می کنم. (Cannon 700D با لنز 18-55 میلی متر) روی سه پایه نصب شده است. این یک DSLR سطح ورودی است و در کارت حافظه ضبط می شود.

من از یک SLR دیجیتال استفاده می کنم تا بتوانم دیافراگم و سرعت شاتر را تنظیم کنم - این به من امکان می دهد لکه ها و تابش خیره کننده را از تخته نوری بردارم و رنگ را واقعا بالا می آورد. من سرعت شاتر را روی 500 و دیافراگم را روی 5.0 تنظیم کردم.

نیازی به استفاده از DSLR نیست. برخی از کاربران تخته لایت سبک فقط از وب کم و برخی دیگر از یک دوربین دیجیتال جمع و جور و حتی یک تلفن هوشمند استفاده می کنند. آنها سطح تنظیم یکسانی را به شما نمی دهند.

میکروفون 

من از میکروفون تفنگ ساچمهای Rode استفاده می کنم. میکروفون در سمت ارائه دهنده تخته نوری قرار دارد بنابراین من برای اتصال به دوربین به یک سیم برق اضافی نیاز دارم. میکروفن را خارج از شلیک روی سه پایه سوار می کنم.

گزینه دیگر میکروفون یقه دار است. حتی نیازی به بی سیم بودن نیست. با کمتر از 30 دلار می توانید میکروفون برگردان را از EBay تهیه کنید.

تخته نوری تخته لایت

چگونه می توان فیلم خود را برنامه ریزی کرد

فیلم خود را کوتاه نگه دارید. یک مفهوم در هر ویدئو. سعی می کنم فیلم هایم را کمتر از 5 دقیقه نگه دارم. اگر بیش از این طول بکشد ، سعی می کنم ویدیو را به دو فیلم کوتاه کوتاه کنم زیرا احتمالاً بیش از یک مفهوم وجود دارد.

به این فکر کنید که چگونه مفهوم را مانند تابلوی سیاه و سفید کلاس می سازید.

به آنچه در صفحه می نویسید و محل نوشتن آن فکر کنید.

بهتر است اسکریپت نداشته باشید - در تخته سفید اسکریپت ندارید. اما ممکن است برخی یادداشت ها را جلوی تخته لایت بخواهید اما دور از ذهن باشد. یا می توانید به پایین نگاه کنید تا یادداشت ها را بررسی کنید و سپس آن را پس از تولید برش دهید (یا نه).

قبل از شروع ، عنوان فیلم را روی تخته لایت بنویسید.

ممکن است بخواهید مطالب دیگری را قبل از شروع عکسبرداری به صفحه اضافه کنید. به عنوان مثال یک نمودار.

ویرایش فیلم در مرحله پس از تولید

یکی از مزایای فیلم های تابلو فیلمبرداری این است که فیلمبرداری آنها سریع است و به حداقل پست تولید نیاز دارند. با این حال ، حداقل باید فیلم را به صورت افقی 180 درجه بچرخانید تا بیننده بتواند متن را بخواند.

من از Camtasia Studio برای تمام مراحل تولیدم استفاده می کنم. وقتی وارد و خارج می شوم از شروع و متوقف کردن دوربین ، من 180 درجه می چرخانم و ابتدا و انتهای فیلم را برش می دهم.

در صورت تمایل می توانید پست تولید بیشتری انجام دهید. این می تواند شامل؛

  • افزودن عکس در تصاویر یا نمودارهای تصویری
  • حذف اشتباهات
  • افزایش سرعت فیلم هنگام نوشتن
  • اضافه کردن موسیقی مقدماتی و دنباله عنوان
  • افزودن فیلم های ویدیویی دیگر

محصولات دیگری برای تولید پس از تولید وجود دارد از جمله Adobe Premier Pro.

برخی از دوربین ها می توانند فیلم را 180 درجه بچرخانند و به عنوان آخرین چاره ، می توانید در یک آینه تنظیم شده در 45 درجه فیلم بگیرید

تخته نوری لامپ یک قطعه شیشه فوق العاده شفاف است که نور لبه ای با چراغ های نواری LED است. مجری روی صفحه تخته لایت با نشانگر نئون می نویسد

محصولات مرتبط

تخته نوری ال ای دی کپ مدل 7050 همراه با پایه

تخته پاک کن مغناطیسی ای بی اس

تخته پاک کن مدل جاماژیک دارBOX

ماژیک وایت برد گرد کنکو مدل اپتیما

ماژیک وایت برد تخت کنکو مدل اپتیما

ماژیک وایت برد مشکی پلیکان کد 418M

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 877
  • بازدید کلی : 3,187